miércoles, 30 de marzo de 2011

ELS BARRUFETS TAMBÉ CONSTRUIM HISTÒRIES

Fa uns dies ens va arribar un nou encàrrec des del projecte "Construyendo historias". En aquesta ocasió ens ha tocat als barrufets. Primer hem fet una pluja d'idees a la classe on han sortit possibilitats molt divertides. La Natàlia, el Bernat i el Gerard han estat els paletes d'aquesta planta. Han triat una de les idees i han fet la seva part del conte molt bé. També han il·lustrat aquesta fase i els ha quedat xulíssim! Mireu que bé ho fan!


Per seguir el conte en el que hem treballat aneu al blog del projecte "Construyendo historias", seleccioneu "En un pueblecito junto al mar" i, després de llegir-lo, continueu amb l'opció "Vieron una ballena enorme".
Llegiu la continuació de la història que hem inventat:


De pronto aparecieron unos bomberos y policías. Se oían sirenas de coches y camiones muy fuerte. Empezaron a bajar los bomberos. Todos eran forzudos pero había uno muy pequeño que era el jefe. Era muy listo y todo el tiempo mandaba a los otros. Iban vestidos con un traje rojo oscuro y brillante. Llevaban un casco con una visera y una luz.
Los policías vestían de azul. Llevaban unos impermeables que les llegaban a los tobillos y unas botas altas de color negro. Y se encontraron con un problema...

  • Bomberos y policías se pelearon por ser los primeros en salvar a la ballena
  • De repente se hizo de noche, el faro se apagó y no veían a la ballena
  • Detrás de la ballena apareció el rey Neptuno y una sirena
  • Delante de la ballena apareció un dragón marino que no les dejaba salvarla
Créditos

Autores de este artículo: Bernat Balcells, Natàlia Brun y Gerard Campaña.
Curso: 1º
Centro: Escola Folch i Torres
Localidad: Esplugues de Llobregat
Provincia: Barcelona
País: ESPAÑA
Tutor/a: Elisenda Valero Bayà

lunes, 14 de marzo de 2011

PROYECTO CONSTRUYENDO HISTORIAS

Publicamos nuestra primera participación en el proyecto. Nos llegó una historia desde Abrucena, Almería que podéis leer aquí.

María, Alba y Guillem la han continuado además de ilustrarla con un precioso dibujo. La Carmeta les ha ayudado a ordenar sus ideas para expresarlas mejor. Mirad que creativos son!




Se dieron cuenta de que el bulto era misterioso. Miraban las fotos y, al principio, solo veían una especie de burbujas de distintos tamaños y colores. Brillaban y tenían formas de luna, de estrella, de corazón...

Al mirar con más atención vieron que, en realidad, eran hojas de árboles. ¡Era un bosque! Un bosque mágico. El suelo parecía lleno de chicle de menta. En un rincón a lo lejos,se adivinaban unas siluetas borrosas pero ¿de quién? No podían saberlo. ¿Podía alguien vivir en aquel lugar?

¿De quién se trataba? Elige
  • Un gigante y una niña.
  • Un fantasma y un bebé.
  • Una hada azul y un niño.
  • Un leñador y una bruja.
Créditos

Autores de este artículo: Maria Muñoz, Alba Cano y Guillem Leal.
Curso: 1º
Centro: Escola Folch i Torres
Localidad: Esplugues de Llobregat
Provincia: Barcelona
País: ESPAÑA
Tutor/a: Carme Mediavilla Barris

FOLQUIPETITS, el nostre blog

Estem molt contents! Avui inaugurem un nou espai de comunicació amb les famílies, companys i tots aquells que vulgueu llegir-nos i seguir la nostra feina. Els més petits de Primària ens convertirem en redactors i us explicarem experiències, notícies, vivències i tot allò que ens sembli interessant! En aquesta nova aventura a la xarxa ens ajudaran les nostres mestres.

I ens hem animat a fer-ho gràcies a la nostra participació en un preciós projecte col·laboratiu que podreu seguir des d'aquí i que ara us presentem.
En Gregorio Toribio, un professor d'Abrucena (Almeria) molt creatiu i amb molta marxa, és l’arquitecte d’aquest projecte que ha proposat a través del seu blog d’aula “La classe de Gregorio en Abrucena“. En poc temps s’ha difós àmpliament a través de diverses xarxes socials.
S'anomena CONSTRUYENDO HISTORIAS. Pretén fomentar el gust per la lectura i l’escriptura. Es tractarà de construir històries entre alumnes de diferents centres. Quan ens arribi una d’elles, des de qualsevol lloc d'Espanya o d'Iberoamèrica, l’haurem de continuar i passar-la a un altre centre on faran una altre part i així fins arribar al final de la narració. Si voleu més informació visiteu el blog del projecte.



Igual que el Gregorio, estem convençuts que aquests projectes col·laboratius suposen un estímul molt important tant per l’alumnat com pel professorat i, per això, ens hi hem apuntat. Segur que serà una gran experiència per tots els nens, nenes i mestres que col·laborem.